Inici > Catalunya reStart Turisme 2021

Catalunya reStart Turisme 2021

La crisi de la Covid-19 ha afectat de manera especialment dura el sector turístic i les empreses i professionals que en formen part. En un context de vacunació creixent als països europeus i amb previsió de tenir percentatges importants de vacunació a l’estiu, el repte és recuperar tant com es pugui la potència turística de l’any 2019.  En aquest sentit, des de Turisme de la Generalitat posem en marxa el pla per reactivar el sector turístic català. Amb més de 30 accions i dotat amb més de 6,5 milions d’euros, l’objectiu és mantenir i consolidar el turisme nacional i estatal i recuperar part de la demanda internacional.

Presentació del pla

Més de 30 accions previstes

Els indicadors apunten que la reactivació vindrà acompanyada d’un turista amb prioritats i tendències diferents a les actuals. Així, els viatges a destinacions propers i amb cotxe guanyen protagonisme, a més de la cerca d’espais a l’aire lliure on es puguin practicar activitats relacionades amb l’esport i la natura.

L’ACT compta amb una xarxa formada per 12 Oficines de Promoció Exterior (CPT) que permeten conèixer de primera mà l’evolució de l’activitat turística i, anticipar així, mecanismes que afavoreixin la recuperació. En aquest darrer any, a més de mantenir visible la destinació catalana per posicionar-la en primera línia, des d’aquestes unitats s’ha fet un monitoratge minuciós per conèixer, de cada mercat emissor, les noves demandes sorgides de la pandèmia.

Consulta aquí les accions previstes 

Una campanya diferenciadora

En el marc d’aquest pla de reactivació del sector, hem posat en marxa la campanya ‘Catalunya, un lloc fet a mida’, ideada per donar resposta a les necessitats actuals de la demanda turística: evitar els llocs amb major concentració turística, ser respectuós amb el medi ambient i amb l’entorn, connectar amb el lloc que es visita, sentir-se local i viatjar compartint moments amb amics i familiars. La campanya s’adreça als mercats català i espanyol, francès, britànic, del Benelux i l’alemany.

Jornada sobre la reactivació i l’estat de la demanda dels mercats emissors 2021

De la mà dels nostres centres de promoció a l’exterior, hem organitzat, dins l’estratègia Catalunya reStart Turisme, aquesta sessió centrada en la demanda dels principals mercats emissors i com atendre-la eficientment en aquest moment de reactivació i canvi.


PROGRAMES I PROFESSIONALS

ACT Tarragona Turisme Diputacio Lleida ddgi Twitter Barcelona Turisme Cambres Catalunya